نجات خلیج گرگان و کاهش تراز آب دریای خزر


به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به کاهش تراز آب دریای خزر افزود: امیدوارم تراز آب دریای خزر به نحوی نباشد که این جریان برعکس شود اما اگر این اتفاق صورت گیرد با گشایشی که اتفاق افتاده و آب رها شده، با راهکارهایی از برگشت آب جلوگیری خواهیم کنیم.

استاندار گلستان نیز با ابراز رضایت از حمایت‌های سازمان حفاظت محیط زیست در اجرای طرح احیای خلیج گرگان تصریح کرد: بخش قابل توجهی از 16 برنامه‌ای که قرار بود برای احیای خلیج گرگان انجام شود، صورت گرفته و سایر اقدامات نیاز به همکاری‌های بین دستگاهی با حضور وزارت نیرو، جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های مرتبط دارد.

استاندار گلستان با بیان اینکه شرایط خلیج گرگان ابرچالشی بود که امکان خشک شدن کامل آن در سال‌های 1403 تا 1404 وجود داشت، افزود: در لایروبی رودخانه‌های منتهی به خلیج نیز گام برداشته و تاکنون 160 کیلومتر لایروبی انجام شده است. وی با بیان اینکه این لایروبی در راستای دستور رئیس جمهور در طرح طبیعت‌گردی آشوراده بوده است، گفت: در این مسیر از اسکله تا جزیره آشوراده لایروبی شده و در همین راستا پهنه‌ای که در کنار بندر ترکمن وجود داشت را در اختیار گرفته و یک اسکله تخصصی گردشگری در آنجا احداث کردیم که اکنون با بالا آمدن آب ، سطح تراز آب از 25 سانتیمتر عبور کرده است.





 تاریخ ارسال خبر :   07 آذر 1402 - 15:55
 تعداد بازدید :   71
 ارسال کننده :   خبرگزاری تسنیم